woensdag 29 oktober 2014

Monument der wachtende


Monument der wachtende Bedenk een situatie waarin je wacht: Op de bus die niet rijdt vanwege verbouwing van Station Schothorst, dus je moet een uur wachten op de bus, waardoor je veel te laat bij beeldende vorming komt, de ironie. Toevallig ook net deze les, dus ik had een goed voorbeeld om te gebruiken!
Welke houding heb je? Ik zat op het bankje van de bushalte met mijn hoofd steunend op mijn hand en mijn ellenboog op mijn tas die op mijn schoot lag. Nog moe dus moest ik vaak gapen.
Heb je haast? Ja, want ik wil graag op tijd zijn voor mijn les.
Heb je nog heel veel tijd? Om mijn wachtende poppetje te maken had ik nog maar weinig tijd, vanwege het lange wachten op de bus. Dus ik had qua wachten ook geen tijd, omdat ik graag aan de slag wilde voor beeldende vorming.

Aangezien ik weinig tijd over had om mijn poppetje te kleien, heb ik binnen tien minuten mijn best gedaan het af te krijgen.

In de afbeelding heb ik stapsgewijs aangegeven hoe ik het poppetje heb gemaakt.
Ik heb het lichaam uit een stuk klei gemaakt, de armen en het hoofd los gemaakt en er later aan toegevoegd. Met water en boetseren heb ik er een zo strak mogelijk geheel van proberen te maken.
Het is een poppetje dat zit en gaapt omdat het wachten te lang duurt, oftewel ik die op de bus wacht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten