maandag 3 november 2014

Feedback instructiefilmpje drama


Feedbackformulier Instructiefilm BP 1.1.1. Kunstvaardig
Jouw naam is: Amber
Ik heb een instructiefilm bekeken met de werkvorm:
 Combinatiespel
Deze film is gemaakt door de volgende studenten:

 Boaz, Quirine, Ursula, Danelle, Leroy, Iris
De film is een goed middel om aankomende leerkrachten te ondersteunen bij het aanbieden van een drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen

Onvoldoende
Voldoende
goed

X
Motivatie:



Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht deze drama/ dans werkvorm aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs: Een leek zou door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering van de werkvorm moeten kunnen komen
Onvoldoende
Voldoende
goed


X
Motivatie:

In de film is de onderstaande informatie verwerkt:
  • De naam van de werkvorm, met een korte toelichting van de werkvorm
  • Mogelijke lesdoelen  (zie dramadoelstellingen H2.2 van het dramaboek ‘Kijk op Spel’)
  • Welke bron is gekozen n.a.v. het thema van de Kinderboekenweek van dit jaar
  • Hoe deze bron is verwerkt in de uitvoering van de werkvorm
  • Welke voorbereidingen er nodig zijn om deze werkvorm met 25 – 30 leerlingen uit te voeren
Onvoldoende
Voldoende



X
goed
Motivatie:



In de film is de onderstaande informatie verwerkt
  • Wie welke productierol op zich heeft genomen.
  • De datum
  • Het doel van de film (Beroepsproduct 1.1.1 Drama)
  • De naam van de Hogeschool.
Onvoldoende


Voldoende

Wel in het filmpje verwerkt niet eronder

X
goed
Motivatie:

Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar aanwezig in de film en spelen een rol. 
Onvoldoende
Voldoende
goed

X
Motivatie:



In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’ te herkennen:
  • De werkvorm-in-werking-scene
Studenten laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de klas uitgevoerd kan worden.
  • De detail-scenes
In een aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek ‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.

Onvoldoende
Voldoende
goed

X
Motivatie:



De film heeft een prettig tempo en is boeiend, prikkelend voor de doelgroep.
Onvoldoende
Voldoende

X
goed
Motivatie:

Op de instructiefilm heeft de student middels een quadblogsessie van medestudenten commentaar ontvangen en verwerkt. Het commentaar wordt geschreven op basis van de bovenstaande punten.
 Het filmpje duurt wel erg lang, maar een heleboel leuke en goede ideeën. Prettig ook hoe het met de blaadjes erbij duidelijker wordt gemaakt.
Motivatie:

De film duurt tussen de 4 en 5  minuten.
Ja/nee


Geen opmerkingen:

Een reactie posten